چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

وجود آکنه بر روی صورت می تواند ازاردهنده باشد. بیشتر افراد برای رهایی از شر این آکنه ها به محصولات مختلفی روی می آورند. در این مقاله قصد داریم ۳۰ نکته حرفه ای برای رهایی از شر آکنه ها معرفی کنیم. به کمک این نکات قادر خواهید بود صورتی صاف و زیبا داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در محیط های اجتماعی حضور یابید.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

پاکسازی پوست:

همیشه قبل از خواب صورت خود را بشویید: آیا شما هم جزو افرادی هستید که به هنگام خواب صورت خود را نمی شویند؟ پس باید از همین امروز دست به کار شوید. زمانی که بسیار خسته هستید و نمی توانید از جای خود بلند شوید کافیست از یک پاک کننده معمولی و دستمال کاغذی بهره مند شوید.
پاک کننده را فراموش نکنید: صورت خود را به مدت ۳۰ الی ۴۵ ثانیه با مقدار کمی از پاک کننده شستشو دهید. اینکار می تواند آلودگی ها و چربی موجود بر روی پوست را از بین ببرد.
زمانی که صورت خود را شستشو می دهید از آب ولرم استفاده کنید: آب بسیار داغ باعث خشک شدن پوست شما می شود. آب سرد نیز باعث می شود منافذ صورت باز نشوند.
با صورت خود مهربان باشید: مالش شدید صورت می تواند باعث اسیب به پوست و قرمز شدن آن گردد. با صورت خود نجنگید. از اسکراب های سخت بگذرید و از حوله های نرم استفاده نمایید. استفاده از حوله های سفت می تواند پوست شما را تحریک سازد. به جای اینکار، می توانید از دست خود کمک بگیرید. مطمئن شوید که دستانتان کاملا تمیز است. در غیر اینصورت آلودگی ها و چربی ها را دوباره به پوست باز می گردانید.
پاک کننده را ابتدا بر روی دست امتحان کنید: این کار باعث فعال شدن مواد تشکیل دهنده آن می شود. به همین خاطر زمانی که روی صورت اعمال می گردد موثرتر خواهد بود.
شستشو به هنگام صبح را فراموش نکنید: محصولات استایل بخشیدن به مو توسط بالش جذب می شوند و سپس به پوست انتقال می یابند. اگر این مواد به هنگام بیدار شدن از خواب شسته نشوند، می توانند منافذ پوست را مسدود سازند.
از برس های پاک کننده استفاده کنید: برخی از اوقات حتی بعد از شستشو نیز آرایش بر روی صورت باقی می ماند و باعث ایجاد اسیب در پوست می شود. از برس های لایه بردار به همراه لوسیون های پاک کننده استفاده کنید.اینکار باعث می شود آرایش باقی مانده پاک شود. برس قادر است به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند.
از شستشوی بیش از حد بپرهیزید: اگر احساس می کنید پوست شما هنوز چرب است، به جای شستشوی دوباره بهتر است لوسیون های کوچک کننده منافذ را امتحان کنید.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

لایه برداری کنید:

این ترفند برای از بین لایه های سلول های مرده پوست و آلودگی هایی که باعث مسدود شدن منافذ می شود مورد استفاده قرار می گیرد و به پوست شادابی و درخشندگی طبیعی می بخشد. محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی و اسید لاکتیک هستند می توانند لایه برداری آرامی از پوست انجام دهند.

ابتدا صورت خود را بشویید و سپس لایه برداری کنید: زمانی که می خواهید صورت خود را شستشو دهید ابتدا از یک شوینده ملایم صورت برای پاکسازی پوست استفاده کنید.سپس به آرامی لایه بردار را بر روی صورت ماشاژ دهید. اینکار ممکن است وقت گیر باشد اما قبل از لایه برداری ،پوست باید تمیز شود تا لایه بردار به قسمت های عمیق تر نفود کند.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

چرخه شستشو را فعال کنید:

پاک کننده باقی مانده بر روی صورت معادل آلودگی و چربی باقی مانده بر روی صورت است. صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید تا حس پاکی و نرمی داشته باشید.
زیر دوش لایه برداری کنید:

بخار می تواند به باز شدن منافذ کمک کند.

به آهستگی پوست خود را خشک کنید:

مالیدن صورت می تواند راه اشتباهی برای خشک کردن آن باشد. با یک رویکرد سه مرحله ای با آکنه مبارزه کنید: اگر آکنه دارید، متخصص پوست به شما پیشنهاد می کند به کمک یک رویکرد سه مرحله ای با این آکنه ها مبارزه کنید: پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید، درمان با بنزوئیل پروکسید و استفاده روزانه از مرطوب کننده.
به کمک درمان های طبیعی منافذ مسدود شده را باز کنید: در منزل خود به کمک توت فرنگی یک ماسک ضدجوش تهیه کنید. توت فرنگی یک لایه بردار طبیعی است. این ترکیب به نرم شدن برآمدگی ها کمک می کند و باعث باز شدن منافذ می شود. مقادیر مساوی از توت فرنگی له شده را با ماست ساده ترکیب کنید.ترکیب را بر روی پوست صاف اعمال کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی آن بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. از تونر و مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید.
از ماسک خاک رس استفاده کنید: مواد تشکیل دهنده آن به قسمت های عمیق تر پوست نفوذ می کند و می تواند باکتری ها و چربی های اضافی را پاک سازد. این ماده لایه بردار خوبی است و باعث باز شدن منافذ آن می شود.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

همه چیز را ساده نگه دارید:

استفاده از محصولات مختلف می تواند باعث تحریک پوست گردد.
از ترکاندن جوش خودداری کنید: ترکاندن جوش می تواند باعث ایجاد عفونت گردد و آن را بدتر سازد. در عوض، ماده درمانی حاوی سولفور را بر روی نواحی موردنظر بمالید. اینکار باعث کاهش تورم می شود.
از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید: اگر درمان های خانگی کارساز و موثر نبود، با یک متخصص پوست مشورت کنید. چند جلسه ملاقات با پزشک می تواند بسیار کمک کننده باشد.
از کرم های موجود به دقت استفاده کنید: محصولات حاوی بنزوئیل پروکسید در مبارزه با جوش ها عالی هستند اما می توانند باعث خشک شدن پوست شوند. به همین خاطر باید تنها یکبار در روز از آن ها استفاده کنید. اگر این ماده باعث خشک یا تحریک شدن پوست گردید بهتر است از فرمول ملایم تری بهره ببرید. این مواد به شما کمک می کنند بدون خشک شدن پوست از شر آلودگی ها و چربی های موجود بر روی پوست رها شوید. سالیسیلیک اسید موجود در کرم ها،ژل ها، ماسک ها کمتر از بنزوئیل پروکسید باعث خشک شدن پوست می شوند.
درمان حاوی جوی دوسر را امتحان کنید: اگر صورت شما به شدت آکنه دارد، سعی کنید از درمان های خانگی ساده استفاده کنید. جوی دوسر را بر اساس دستور روی جعبه بپزید. اجازه دهید خنک شود و سپس آب لیمو و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. ترکیب را بر روی اکنه بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند. آنتی اکسیدان های موجود در جوی دوسر موجب کاهش تورم می شود. این در حالیست که خاصیت اسید لیمو، باکتری ها را از بین می برد. ویتامین E موجود در تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می شود.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

پیشگیری از بروز آکنه:

برای درمان منتظر بدتر شدن آکنه نمانید:

اگر احساس می کنید آکنه ای روی صورت تشکیل شده است منتظر شعله ور شدن آن نباشید. به کمک لایه اندکی از بنزوئیل پروکسید یا اعمال آن قبل از خواب می توانید از بروز آکنه پیشگیری کنید. این ماده هر باکتری که باعث ایجاد آکنه شده است را از بین می برد.
مواردی که باعث ایجاد آکنه می شود بشویید: اطمینان حاصل کنید که برس آرایشی خود را به طور منظم با ماده شوینده مناسب یا شامپوی کودک شستشو می دهید. اگر از اسفنج های آرایشی استفاده می کنید آن ها را دور بیندازید و از اسفنج تازه بهره مند شوید. این ابزارها ممکن است محل تجمع باکتری ها باشند و باعث ایجاد آکنه شوند. برس های کثیف می توانند پوستتان را آلوده سازند.

موهای خود را از صورت دور نگه دارید:

چربی ها، آلودگی ها و محصولاتی که بر روی موهای خود اعمال می کنید می توانند بر روی پوست قرار گیرند و منافذ موجود را ببندند. موهای خود را تمیز نگه دارید و تلاش کنید آن را از روی صورت دور کنید.
مراقب پوست خود باشید:

اگر می خواهید پوست عالی داشته باشید باید به طور مرتب مراقب آن باشید. منتظر معجزه نباشید. اگر می خواهید مواد پاک کننده پوست به درستی کار کند باید منتظر باشید. آغاز برنامه مراقبت از پوست به معنی مشاهده سریع نتایج نیست. به برنامه خود زمان دهید.
از مرطوب کننده استفاده کنید: درمان های موجود برای آکنه باعث خشک شدن جوش ها و باقی ِ صورت می شوند. به همین خاطر بهتر است از مرطوب کننده های عاری از چربی به همراه ضدآفتاب ها استفاده کنید تا پوست خود را نرم نگه دارید. از مواد بدون چربی استفاده نمایید.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

مراقبت های خود را مدیریت کنید:

به آرامی تونرها، مرطوب کننده ها و مواد آرایشی را روی پوست اعمال کنید.

از SPF به صورت روزانه استفاده کنید:

ضد آفتاب ها تنها برای تابستان نیستند. پوست شما برای محافظت از نور خورشید در زمستان هم به ضد آفتاب نیاز دارد. این روزها برای هر نوع پوستی ضد آفتاب وجود دارد. به دنبال مرطوب کننده ای با SPF مناسب باشید.
در کیف خود ورقه های جذب کننده روغن داشته باشید: از این موارد زمانی که بیرون از منزل هستید استفاده کنید.
از تونر استفاده کنید: از تونر مناسب برای پوست خود استفاده کنید. برای رها شدن از چربی های اضافی و آلودگی ها، پنبه را در تونر فرو ببرید و روی پوست بمالید.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *