رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

برای درمان جوش صورت خود می توانید از ماسک های خانگی زیادی کمک بگیرید. از مواد طبیعی زیادی مانند سفیده تخم مرغ، عسل، نعنا ،جودوسر، جوش شیرین، شنبلیله و پوست پرتقال می توانید ماسک خانگی تهیه کنید. در این بخش با روش تهیه ۵ نوع ماسک خانگی برای رفع آکنه ها و جاش جوش روی صورتتان آشنا خواهید شد با ما در این بخش همراه باشید.

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

شما می‌توانید با تخم شنبلیله و پوست پرتغال این ماسک را به راحتی در منزل تهیه و استفاده کنید. شنبلیله حاوی مقدار زیادی مواد مغذی برای پوست است. علاوه بر این پوست پرتغال خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی برای از بین بردن باکتری‌های موثر در ایجاد جوش‌ها را دارد. سلامتیسم اگر از مصرف ماسک‌های گران‌قیمت خسته شده‌اید و هنوز به نتیجه دلخواهتان نرسیده‌اید، نگران نباشید! شما می‌توانید خیلی راحت بهترین ماسک‌های ضد جوش صورت را در منزل خود تهیه و استفاده کنید. تهیه این ماسک‌ها در منزل به دلیل ترکیبات ساده و در دسترس کم هزینه نیز خواهد بود. نکته قابل توجه در تهیه این قبیل ماسک‌های خانگی آن است که آنها فاقد هرگونه عوارض جانبی هستند و زمانی که تاثیرات مثبت خود را بگذارند مشکل شما کاملا برطرف شده و تنها درمان‌های مختصری برای ادامه راه وجود دارد. درحقیقت اثربخشی ماسک‌های ضد جوش خانگی زمانی خواهد بود که به طور مستمر و منظم استفاده شوند. در ادامه با ۵ ماسک موثر برای درمان جوش‌های صورت آشنا می‌شویم توجه داشته باشید که به هیچ وجه استفاده هم زمان از چند ترکیب، در ماسک توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما برای شما این است که یک ماسک را امتحان کنید و ببنید کدام یک برای شما اثربخشی بهتری دارد.

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

ماسک جودوسر و موم عسل

ترکیب جودوسر و موم عسل برای پوست‌های حساس، یکی از بهترین روش‌های ممکن برای مبارزه با جوش‌های صورت است. اگر پوست صورت شما خیلی سریع آزرده و دچار سوزش می‌شود، باید دقت بیشتری در انتخاب ماسک مورد نیاز خود داشته باشید. زمانی که پوستتان، پوسته پوسته می‌شود جودوسر یک تسکین دهنده عالی برای شما خواهد بود. این ماده با جذب بیشتر روغن کمک شایانی به نرم کردن دوباره پوستتان خواهد کرد. موم عسل دارای خواص ویژه‌ای است. این ماده به دلیل داشتن خواص مغذی و آنتی اکسیدانی خود سبب از بین بردن باکتری‌هایی که علت پدیدار شدن جوش‌ها هستند نیز می‌شود. ۳ قاشق جودوسر را در میزان کافی از آب بریزید و بگذارید چند دقیقه در آن خیس بخورد. حالا ۲ قاشق موم را داخل خمیر به دست آمده بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به پوستتان بمالید اجازه دهید این ماسک حداقل برای ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. قبل از شستن صورت، دست خود را خیس کرده به آرامی‌به صورت‌تان بکشید. برای نتیجه بهتر، روزانه از این ماسک استفاده کنید.

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

ماسک سرکه سیب، چای سبز و عسل

اگر پوست حساسی ندارید، می‌توانید به راحتی این ماسک موثر را امتحان کنید. سرکه سیب خواص ضد باکتریایی مختصری دارد که باعث تعادل و تناسب pH طبیعی پوست (حالت اسیدیته پوست) شما خواهد شد و در نتیجه مانع از ایجاد جوش‌ها می‌شود. به علاوه چای سبز، با خاصیت آنتی باکتریایی خود باعث تسریع خاصیت آنتی اکسیدانی پوست خواهد شد و به تغذیه بهتر پوست کمک خواهد کرد. ۲ قاشق برگ چای سبز خشک را برای ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید. دو قاشق سرکه سیب را با دو قاشق از از معجون چای سبز در کاسه ای تمیز مخلوط کنید و بعد دو قاشق عسل هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک آبکی را به شکل لایه لایه روی پوست خود قرار دهید. ۲ تا ۳ لایه کافی است. بعد از اینکه لایه آخر خشک شد، صورت خود را با آب بشویید.
ماسک جوش شیرین و آب رسان مخصوص صورت (water face)

استفاده از این ماسک یکی از آسان‌ترین راه‌های مبارزه با جوش‌ها با اثربخشی سریع و زیاد است. اما اگر پوست خیلی حساسی دارید نباید از این ماسک استفاده کنید. ترجیحا قبل از استفاده ، برای اطمینان از عدم حساسیت مقداری از این ماسک را به قسمتی از پوست بدن خود مانند بازوها بزنید و بعد برای صورت استفاده کنید. جوش شیرین و بی کربنات سدیم، دارای خاصیت ضد باکتریایی و قارچی هستند. علاوه بر این با لایه برداری از پوست سبب از بین بردن سلول‌های مرده پوست، و با پاکیزه نگه داشتن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های احتمالی در آینده جلوگیری خواهند کرد. ۳ قاشق جوش شیرین را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا غلیظ شود. قبل از مصرف صورت خود را تمیز کنید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه این ماسک روی پوستتان بماند و بعد با آب بشویید.

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

ماسک شنبلیله و پوست پرتغال

شما می‌توانید با تخم شنبلیله و پوست پرتغال این ماسک را به راحتی در منزل تهیه و استفاده کنید. شنبلیله حاوی مقدار زیادی مواد مغذی برای پوست است. علاوه بر این پوست پرتغال خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی برای از بین بردن باکتری‌های موثر در ایجاد جوش‌ها را دارد. ۲ قاشق از تخم شنبلیله را خوب بشویید. یک پرتغال را پوست بکنید، تخم شنبلیله را آسیاب و خمیر کنید. پوست پرتغال را در خمیر خرد کنید و در یک کاسه خوب مخلوط کنید و بعد به صورتتان بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب بشویید. به خاطر داشته باشید قبل از شستن، ماسک را روی صورتتان ماساژ دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ و نعنا

سفیده تخم مرغ به عنوان یک معجزه گر، در درمان جوش‌ها شناخته شده است. این ماده برای از بین بردن باکتری‌های عامل جوش کمکی نمی‌کند، بلکه باعث تغذیه پوست و بسته شدن منافذ پوستی می‌شود که به طور طبیعی در درمان جوش‌ها موثر است. نعنا برای پوست تسکین دهنده و آرامش بخش است علاوه بر همه اینها دارای خاصیت ضد میکروبی هم هست. با ترکیب نعنا و سفیده تخم مرغ شما می‌توانید یک ماسک مناسب برای پوست‌های خشک و جوش‌ها بسازید. ۱۰ برگ نعنا تازه را بشویید و با یک فنجان آب بجوشانید. آب تاحدی بجوشد و تبخیر شود که حجم آن به یک سوم میزان اولیه اش برسد. برگ‌ها را جدا کنید و فقط مایع به دست آمده را نگه دارید. حالا، یک تخم مرغ بردارید و سفیده آن را جدا کنید با معجون نعنا خوب ترکیب کنید. ماسک آبکی را لایه به لایه روی پوست خود بگذارید، اجازه دهید لایه اول تقریبا خشک شود و بعد لایه بعدی را بگذارید. ۳ تا ۴ لایه کافی است. صبر کنید تا لایه‌ها به طور کامل خشک شوند و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید.

رفع آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *