رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

 

از زمانهای بسیار دور، در طب سنتی هند، زنجبیل به عنوان یک داروی موثر در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شد.زنجبیل به خاطر خواص و ویژگیهای منحصربفرد، یکی از مواد غذایی بسیار موثر برای رشد موهاست.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل  در این نوشته به ویژگیهای زنجبیل و روشهای مختلفی که می توان از آن برای کمک به رشد موها استفاده کرد، می پردازیم.

رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

۱- جلوگیری از ریزش مو
زنجبیل تازه، حاوی مقادیر زیادی منیزیم، پتاسیم، فسفر و ویتامین هایی است که فولیکول مو را به خوبی تغذیه می کنند، استحکام آن را افزایش می دهند و از ریزش آن جلوگیری می کنند.
۲- درمان شوره سر
ریزش مو و شوره سر، معمولا در کنار هم ظاهر می شوند.دلیل این امر این است که شوره یا سلولهای مرده پوست، فولیکولها را بسته نگه می دارند و در نتیجه ریزش مو رخ می دهد. زنجبیل دارای خاصیت ضد میکروبی قوی است که مانع ایجاد شوره و در نتیجه مانع ریزش مو می شود.
۳– درمان خشکی مو
خشکی موها باعث ضعیف وشکننده شدن آن می شود.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل  زنجبیل به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و رطوبت از دست رفته را به موها باز می گرداند.
۴– بهبود جریان خون
زنجبیل به خاطر داشتن ماده ای به نام جینجرول، به رگها انرژی می بخشد و به همین خاطر، گردش خون را بهتر می کند.گردش بهتر خون زیر پوستی، به بهتر تغذیه شدن ریشه مو و رشد بهتر آن منجر می شود.
۵– تغذیه موها با اسیدهای چرب
زنجبیل حاوی اسیدهای چربی نظیر اسید لینولئیک است که موها را تغذیه و استحکام آن را زیاد می کند.
زنجبیل با خواصی که گفته شد، یک ماده عالی برای تغذیه و استحکام موها است.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل مساله ای که اینجا مطرح می شود این است که چگونه باید از زنجبیل استفاده کرد؟ گاهی اوقات از پودر زنجبیل خشک برای موها استفاده میشود که ممکن است به موهای روشن، رنگ زرد بدهد.زنجبیل تازه این مشکل را ایجاد نمی کند و علاوه بر این، دارای مواد مغذّی بیشتر و برای موها مفید تر است .

روشهای مختلف استفاده از زنجبیل

۱- زنجبیل و روغن
یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه له شده را در یک کاسه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل  این مخلوط را به پوست سر خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دهید. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل نیم ساعت صبر کنید و بعد از آن، سر خود را با شامپو بشویید.
این کار را دو روز در هفته انجام دهید.
ترکیب زنجبیل و روغن، خاصیت نرم کنندگی و تغذیه کنندگی قوی ایجاد می کندرشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل  و باعث تقویت و ضخیمتر شدن موها می شود.
۲- زنجبیل و آبلیمو
دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه له شده را با سه قاشق غذاخوری روغن کنجدرشد و تقویت مو رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل با استفاده از زنجبیل  و نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل این مخلوط را به پوست سر خود بمالید.نیم ساعت صبر کنید و بعد از آن، سر خود را با شامپو بشویید.
این کار را دو روز در هفته انجام دهید.
خاصیت کلاژن سازی آبلیمو و خاصیت ضد میکروبی زنجبیل، در کنار هم علاوه بر افزایش رشد موها، رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل باعث تنظیم اسیدیته (pH) پوست می شوند.
زنجبیل و آب
۳- دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه له شده را با کمی آب مخلوط کنید. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل این مخلوط را به پوست سر خود بمالید.۴۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن، سر خود را با آب بشویید.
اگر ریزش موی شدید دارید، این کار را دو روز در هفته انجام دهید.
۴- زنجبیل و آب پیاز
دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه له شده را با یک عدد پیاز رنده شده مخلوط کنید. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل این مخلوط را در یک پارچه نازک فشار دهید و صاف کنید.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل عصاره به دست آمده را با یک تکه پنبه به پوست سر بمالید و پس از ۲۰ دقیقه سر خود را بشویید.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل
این کار را سه روز در هفته انجام دهید.
آب پیاز منبع غنی از ترکیبات گوگرد است که در رشد و سلامت فولیکول مو موثر است.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل این عصاره، باعث ضخیم تر شدن موها و سریعتر شدن رشد آن می گردد.

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به صورت طبیعی با افزایش گردش خون در پوست سر باعث تحریک رشد مو می‎شود. زنجیل همچنین دارای عنصر روی است که رطوبت را به موهای شما و همچنین پوست سر شما می‎آورد.

بیش از 5 هزار سال قبل قبایل باستانی چنین نوشتند و یاد کردند که زنجبیل به غذا طعم می‎دهد و رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی مزایایی برای سلامت انسان دارد . ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که از طعم و بوی زنجبیل در غذا ها و نوشیدنی ‎ها لذت می‎برید.رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل  زنجبیل دارای ویژگی های شگفت انگیزی برای بدن شما است، به ویژه برای مو و پوست.

زنجبیل دارای سطوح بالایی از ویژگی ‎های آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده است رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل که برای برطرف کردن مشکلات گوارشی، گلو درد، و حتی سوختگی‎ ها و خراش ‎های کوچک استفاده می‎شود. عصاره‎ زنجبیل زمانی که روی پوست شما قرار گرفته ‎شود باعث درخشان به نظر آمدن پوست و کاهش التهاب و پاکسازی بخش های آسیب دیده می‎شود. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل برای مو، زنجبیل به صورت طبیعی باعث تحریک رشد آن با افزایش گردش خون در پوست سر می‎شود. رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل زنجیل همچنین دارای عنصر روی است که رطوبت را به موهای شما و همچنین پوست سر شما می‎آورد.

معجونی با زنجبیل برای محرک رشد مو
1 قاشق غذا خوری زنجبیل سابیده شده
1 قاشق غذا خوری روغن جوجوبا

این دو را با هم مخلوط کنید و به صورت مستقیم روی پوست سر به کار ببرید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به مدت نیم ساعت روی سر بنشیند. اگر احساس گرم شدن داشتید، کاملا نرمال است. بعد از آن مانند همیشه از نرم کننده‎ها و شامپوها برای شستن موهای تان استفاده کنید.

اسپری طبیعی مو با زنجبیل
این اسپری مو که بوی بسیار خوبی دارد، باعث می‎شود موی شما طبق پتانسیل واقعی خود رشد کند و با موهای شکسته مبارزه کرده و رشد مو را افزایش می دهید. این اسپری طبیعی همچنین رطوبت را به مو اضافه کرده و باعث دوباره جوان شدن موهای مجعد و فر می‎شود.

نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه‎ سابیده شده
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (شکل مایع آن)
نصف فنجان پالپ خیار
یک قاشق چای خوری روغن ریحان
دو سوم فنجان آب

خیلی راحت این مواد را در یک بطری اسپری ریخته و به خوبی تکان دهید. از این اسپری زمانی که موهای شما دارای شکستگی است، استفاده کنید. روغن استفاده شده در این اسپری طبیعی باعث افزایش خاصیت ترکیبی زنجبیل شده و ظاهر موها را به بهترین شکل خود بر می‎گرداند.

روغن ماساژ با زنجبیل
شما می‎توانید با زنجبیل روغن ماساژی درست کنید که به موهای ضعیف و نازک شده و قسمت های کم پشت سرتان کمک کند. به آسانی مقدار مساوی از روغن زنجبیل و جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن آووکادو (بستگی به میل شخصی و نوع موی شما دارد) را با هم ترکیب کنید، به آرامی روی پوست سر خود و جاهایی که ریزش مو بیشتر است، به شکل حرکات کوچک دایره‎ای، آن را ماساژ دهید. استفاده‎ منظم از این مخلوط روغنی باعث افزایش رشد مو در نواحی کم پشت می‎شود.

از کجا زنجبیل تهیه کنیدماساژ

زنجبیل را می‎توانید از عطاری‎ها یا بعضی از بازارهای میوه بخرید. بسته به سلیقه‎ی شما، می‎توانید از روغن زنجبیل یا نوع خرد شده‎ی آن برای موارد بالا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *