درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

شنبلیله و درمان ریزش مو

قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از ۴۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

 

درمان ریزش مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک دارو گیاهی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا به عنوان شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

پیاز و درمان ریزش مو

مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو درمان خانگی جلوگیری از ریزش مور و جلوگیری از ریزش مو تأثیر بسزایی دارد. ۲۳ نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که ۲۰ نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.

درمان ریزش مو با ریشه‌ی شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو تاثیر زیادی دارد. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.

روغن نارگیل و درمان ریزش مو

یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.

درمان ریزش مو با تخم‌مرغ

گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای جلو گیری از ریزش مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.

سرکه‌ سیب و درمان ریزش مو

علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

درمان ریزش مو با آب سیب‌زمینی

عصاره‌ سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه‌ای دارای ویتامین‌های C، B و A بوده، درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. همچنین با تزریق ویتامین‌ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می‌گرداند.

به منظور استفاده از عصاره‌ سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده شده را در یک پارچه‌ کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه‌ کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو همچنین می‌توانید سیب زمینی‌های رنده شده را با زرده‌ تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید بعد از جند روز تاثیر این عصاره در درمان ریزش مو را ببینید.

روغن گلرنگ و درمان ریزش مو

روغن گلرنگ بعنوان داروی ریزش مو فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر و ریزش مو مبارزه می‌کند. درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها را تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *