افزایش سرعت رشد مو در خانه

افزایش سرعت رشد مو در خانه

افزایش سرعت رشد مو در خانه

 

برای رشد سریع مو از روش های خانگی استفاده کنید:

سرعت رشد موها به طور طبیعی بین 6 میلیمتر تا 1.3 سانتی متر برای هر فرد با توجه به عوامل محیطی و وراثت می باشد اما شما می توانید با روش رشد سریع مو در یک هفته این سرعت را افزایش دهید.

 

اگر می خواهید موهای بلند زیبا و پرپشت داشته باشید می توانید از روش های خانگی و مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هر یک از این روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

 

افزایش سرعت رشد مو در خانه

 

1. روغن کرچک

روغن کرچک دارای اسیدهای چرب امگا 9 و ویتامین E می باشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. روغن کرچک علاوه بر اینکه رطوبت مو را تامین می کند، باعث پرپشت شدن و درمان عفونت پوست سر می‌شود.

مقداری روغن کرچک را گرم کنید و بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

اگر می‌خواهید سریع تر نتیجه بگیرید چهار قطره اسانس رزماری را با روغن کرچک مخلوط کنید.

2. روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت مو می‌شود. علاوه بر این ریزش مو را کاهش می دهد. مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری روغن زیتون را با روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

یکی دیگر از روش ها این است که 3 قطره سدر، 2 قطره آب لیموترش تازه و 3 قطره رزماری را به 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک ساعت موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

3. روغن نارگیل

روغن نارگیل و شیر نارگیل حاوی ویتامین B، C و E و همچنین کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سلنیوم و سایر مواد مغذی دیگر هستند که موهای شما را تغذیه کرده و باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شوند. پوست سر خود را با شیر نارگیل ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. یک چهارم فنجان شیر نارگیل، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، این روش باعث رشد سریع موها می شود.

– ماسک تغذیه کننده مو با روغن نارگیل: شیر نارگیل را با آووکادو، روغن نارگیل و عسل ترکیب کنید و از آن برای تغذیه مو استفاده کنید.

4. روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام تلخ و شیرین برای افزایش رشد سریع مو و داشتن موهای سالم و پرپشت مفید می باشند، همچنین روغن بادام موها را صاف و شفاف کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن بادام را با زرده تخم مرغ، روغن اسطوخودوس و روغن جوجوبا ترکیب کرده و بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید.

در روشی دیگر مقدار مساوی روغن کرچک و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

5. رزماری

رزماری یک گیاه عالی برای تقویت و رشد سریع مو می باشد. رزماری برای افزایش رشد مو، تقویت ریشه مو و از بین بردن شوره سر مفید می باشد و علاوه بر این محتوای گوگرد و سیلیکا در رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

دو قطره روغن رزماری را با دو قاشق روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و آن را بر روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری رزماری را در دو فنجان آب گرم بریزید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس از این ترکیب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. شما می توانید این روش ها را چندین بار در هفته استفاده کنید.

6. روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای تقویت و افزایش رشد مو مفید افزایش سرعت رشد مو در خانه می باشد. همچنین روغن سیاه دانه از سفید شدن مو، ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند. مقداری روغن سیاه دانه را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو شستشو دهید.

در روشی دیگر یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنیدافزایش سرعت رشد مو در خانه  و آن را بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو شویید.

7. روغن فندق

روغن فندق برای تقویت موهای خشک و آسیب دیده مفید می باشد. افزایش سرعت رشد مو در خانه افزایش سرعت رشد مو در خانه مقداری روغن فندق را بر روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید، افزایش سرعت رشد مو در خانه بگذارید یک شب بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر 2 قاشق غذاخوری پودر فندق را با 2 تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، افزایش سرعت رشد مو در خانه بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

8. روغن کنجد

روغن کنجد از جمله مواد طبیعی مفید برای تقویت مو، حفظ رنگ طبیعی موها، افزایش سرعت رشد مو در خانه درمان شپش مو، شوره سر و درمان خشکی و شکنندگی موها می باشد.

2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید افزایش سرعت رشد مو در خانه و با نوک انگشتان بر روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید، موها را با یک حوله گرم بپوشانید و بعد از 30-40 دقیقه آن را با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر ژل آلوئه ورا تازه را با 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد ترکیب کنید افزایش سرعت رشد مو در خانه و بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

9. شنبلیله

شنبلیله غنی از پروتئین است که موهای شما را تقویت کرده و باعث افزایش رشد سریع مو می شود. یک فنجان دانه های شنبلیله را به مدت چهار ساعت در آب خیس کنید و سپس در مخلوط کن بریزید، روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و قبل از حمام این ترکیب را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این روش را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

10. لیمو ترش

لیموترش غنی از ویتامین C و ویتامین B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که علاوه بر افزایش رشد مو، موها را صاف و براق می کند.

آب نصف لیموترش تازه را با دو قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید افزایش سرعت رشد مو در خانه و آن را بر روی مو و پوست سر خود بمالید، بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این روش درمانی را دو بار در هفته تکرار کنید.

11. چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید بوده و برای کاهش ریزش مو، درمان شوره سر و داشتن موهای سالم به شما کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *