وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید

وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید

وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید

گاهی در تلاش برای تقویت موی سر و داشتن مو‌های زیبا، به‌اشتباه کار‌هایی انجام می‌دهیم که منجر به آسیب‌زدن بیشتر به مو‌هایمان می‌شود. ازآنجایی‌که مو‌های آسیب‌دیده از حساسیت بیشتری برخوردارند، بیشتر دچار شکنندگی می‌شوند و درنهایت این شکنندگی باعث می‌شود مو‌هایمان وز و ناشاداب به نظر بیایند. رفتار ناملایم با مو‌ها می‌تواند منجر به کم‌پشتی یا حتی کچلی‌های موضعی یا سکه‌ای شود. اما خوشبختانه با انجام تغییراتی کوچک می‌توان از تمام این آسیب‌ها جلوگیری کرد. در ادامه شما را با نُه اشتباه رایج مراقبت از مو که باعث آسیب‌دیدن مو‌ها می‌شوند و همچنین توصیه‌های متخصصان برای جلوگیری از این آسیب‌ها آشنا می‌کنیم. با روزچین همراه باشید.

وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید

 

تغییراتی که در این زمینه از آسیب‌زدن به مو‌ها جلوگیری می‌کنندوقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید  و باعث تقویت موی سر می‌شوند:

شامپو را به‌آرامی روی پوست سر ماساژ دهید.
هنگامی که سرتان را آب می‌کشید، اجازه دهید شامپو به‌آرامی از ساقۀ مو‌ها عبور کند و از چنگ‌زدن مو‌ها خودداری کنید.
بعد از هربار استفاده از شامپو حتماً از نرم‌کننده استفاده کنید.

 

خشک‌کردن مو با حوله همراه با چنگ‌زدن

برخی تغییرات از آسیب‌زدن به مو‌ها جلوگیری می‌کنند و باعث تقویت موی سر می‌شوند:

یک حوله روی سرتان بپیچید و اجازه دهید آب مو‌ها جذب حوله شود.
اجازه دهید مو‌هایتان خودشان خشک شوند و از سشوار استفاده نکنید.

شانه‌زدن مو‌ها هنگامی که خیس هستند

برخی دیگر از تغییرات از آسیب‌زدن به مو‌ها جلوگیری می‌کنند:

اگر مو‌های صافی دارید، اجازه دهید مو‌ها کمی خشک شوند و سپس بااستفاده‌از یک شانۀ دندانه‌درشت به‌آرامی آن‌ها را شانه بزنید.
اگر مو‌های فری دارید، هنگامی‌که مو‌هایتان نم‌دار هستند، بااستفاده‌از یک شانۀ دندانه‌درشت آن‌ها را شانه کنید.

استفاده از سشوار و برس‌های حرارتی و اتوی مو تغییراتی که از آسیب‌زدن به مو‌ها جلوگیری می‌کنند:

در صورت امکان اجازه دهید مو‌هایتان خودبه‌خود خشک شوند.
هنگام استفاده از ابزار‌های حرارتی از تنظیمات با کمترین حرارت ممکن استفاده کنید.
سعی کنید اتوی مو و برس برقی، برای مدت کوتاهی با مو‌هایتان تماس داشته باشند.
دفعات استفاده از این ابزار‌ها را به حداقل ممکن برسانید. (حداکثر یک‌بار در هفته)

بستن مو‌ها به شکل دم‌اسبی و مدل‌های مشابه
تغییراتی که در این زمینه باعث تقویت موی سر می‌شوند:

از محکم بستن مو‌‌ها خودداری کنید.
از کش و گیره‌‌های مناسب استفاده کنید.
مدل مو‌هایی را انتخاب کنید که نیاز به کشیده‌شدن مو‌هایتان ندارند.

اکستنشن یا بافتن مو‌ها

تغییراتی که در این زمینه باعث تقویت موی سر می‌شوند:

از مدل‌های بافت و اکستنشن‌های سبک که باعث کشیده‌شدن مو‌هایتان نمی‌شوند استفاده کنید.
برای اکستنشن و بافتن مو‌هایتان از افراد حرفه‌ای و متخصص بخواهید این کار را انجام دهند.
از بافت‌های حرفه‌ای و اکستنشن بیشتر از دو تا سه ماه استفاده نکنید.
هنگام استفاده از بافت و اکستنشن بهداشت پوست سرتان را فراموش نکنید.
هر چندوقت یک‌بار مدل مو‌های خود را تغییر دهید و مدام از بافت و اکستنشن استفاده نکنید.

رنگ و فر و لَخت‌کردن مو‌ها

تغییراتی که در این زمینه از آسیب‌زدن به مو‌ها جلوگیری می‌کنند وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید و باعث تقویت موی سر می‌شوند:

سعی کنید دفعات استفاده از این نوع تغییرات ظاهری را به حداقل برسانید، به‌ویژه هنگامی‌ که هوا خشک‌تر است. بهتر است در زمستان حداکثر هر هشت تا ده هفته یک‌بار از این تغییرات استفاده کنید.
از رنگ‌کردن و فرکردن (یا صاف‌کردن) هم‌زمان مو‌هایتان خودداری کنید و وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید درصورت لزوم، حتماً دو هفته قبل از رنگ‌کردن، مو‌هایتان را فر کنید.
بعد از هربار شست‌و‌شوی مو‌هایتان با شامپو، حتماً از نرم‌کننده استفاده کنید.
وقتی در معرض نور آفتاب هستید، از نرم‌کننده‌های مناسبِ بعد از استحمام که وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید حاوی زینک‌اکسید هستند یا از کلاه‌های لبه‌دار بزرگ استفاده کنید.

برس‌کشیدن زیاد مو‌ها

زیاد مو‌هایتان را شانه نزنید و تنها موقع مدل‌دادن به مو‌هایتان، آن‌ها را شانه کنید.
از شانه‌های دندانه‌بزرگ استفاده کنید و به‌آرامی مو‌هایتان را شانه کنید.
هنگام شانه‌زدن یا مدل‌دادن به مو‌ها مراقب باشید که موهایتان کشیده نشوند.
هنگامی‌ که مو‌هایتان گره می‌خورند، به‌آرامی و درصورت لزوم بااستفاده‌از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده آن‌ها را از هم باز کنید.

چه زمانی به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر موارد مراقبت از مو را به‌درستی رعایت می‌کنید اما مو‌های شادابی ندارید،وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید  می‌توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. زیرا ناشادابی مو‌هایتان ممکن است علت دیگری داشته باشد. همچنین مراجعه به متخصص درصورت وجود ریزش یا کم‌پشت‌شدن مو توصیه می‌شود که در اکثر مواقع ریزش مو با تشخیص به‌موقع، درمان شده یا متوقف می‌شود.بیگودی

برس کشیدن مو

 

استفاده از بیگودی و برس گرد سرامیکی

یکی از آسان‌ترین روش‌های زیبانشان‌دادن مو‌های صاف و کم‌پشت استفاده از بیگودی‌ست. وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید این روش باعث پرپشت‌ شدن مو نمی‌شود، اما موجب می‌شود که موها پرپشت به نظر بیایند. برای استفاده از بیگودی، بعد از اینکه مو‌هایتان را با سشوار خشک کردید، دسته‌ای از مو‌هایتان را جدا کنید و دور بیگودی بپیچید. وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید این کار را تا اتمام کل مو‌هایتان تکرار کنید و بعد از پنج دقیقه کمی اسپری به مو‌هایتان بزنید و بیگودی‌ها را جدا کنید. وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید درنهایت هم با انگشتانتان مو‌ها را فرم دهید.

به‌گفتۀ ماریو روسو، استایلیست اهل بوستون،وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید پی ببرید وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید  یکی دیگر از راز‌های داشتن مو‌های پرپشت و حجیم، وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید  استفاده از برس‌های گرد سرامیکی‌ست. وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید به‌عقیدۀ روسو این برس‌ها، گرما را بهتر از مدل‌های فلزی حفظ می‌کنندوقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید  و ازآنجایی‌که در برخورد با مو‌ها ملایم‌تر هستند، وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید به شما کمک می‌کنند که به‌راحتی و بدون اینکه نگران سوزاندن مو‌هایتان باشید، بتوانید به آن‌ها حالت دهید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید مو‌های رنگ شده‌تان پرپشت‌تر به نظر برسند، تنها به یک رنگ بسنده نکنید و از کمی هایلایت در میان مو‌هایتان استفاده کنید.

استفاده از مدل مو‌های خُرد و لایه‌ای

اگر مو‌های متوسط یا بلندی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با خردکردن حدود وقتش نرسیده که به اشتباهاتی که مانع تقویت مو میشوند پی ببرید ده سانتی‌متر از نوک مو‌هایتان به پرپشت‌ شدن آن‌ها کمک کنید. مو‌های کوتاه‌تر نیز اگر به‌صورت لایه‌های تیز خرد نشوند، پرپشت و حجیم به نظر می‌رسند. برای آشنایی بیشتر با مدل‌های کوتاهی مو، می‌توانید به مقالۀ آموزش مدل‌های کوتاهی مو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *