با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

حنا از جمله گیاهان دارویی است که از دیر باز مصرف های مختلفی را در زندگی انسان داشته و به خاطر داشتن فواید زیاد، مصرف آن همیشه توصیه شده است؛ از جمله معروف ترین خواص حنا، خاصیت رنگی بودن آن است که علاوه بر داشتن رنگ زیبا سبب برطرف شدن بسیاری از اختلالات مو های شما خواهد شد؛ فقط کافی است تا نحوه تهیه و روش مصرف آنرا بطور کامل فرا بگیرید. در این مطلب قصد داریم تا آموزش تهیه چند ماسک مو با استفاده از حنا را به شما آموزش دهیم

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

استفاده از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن موها همیشه مشکلاتی را به همراه دارد، زیرا باعث ایجاد مشکلات پوستی و خارش در کف سر می شود.

نکات مهم در استفاده از ماسک حنا

برای درست کردن انواع ماسک حنا و نگهداری این ماسک ها به هیچ عنوان از ظروف فلزی استفاده نکنید زیرا فلزات می توانند با این ماسک ها واکنش شیمیایی دهند.

اگر تا به حال از حنا استفاده نکرده اید و نگران حساسیت داشتن به این ماده هستید، مقدار کمی از حنا را در پشت گوش در امتداد خط موها قرار دهید. اگر بعد از ۲۴ ساعت واکنش حساسیتی نظیر قرمزی پوست را مشاهده نکردید با خیال راحت از این ماسک ها استفاده کنید.

اگر دچار عفونت شدید پوست سر هستید یا موهای بینهایت خشک دارید از مصرف حنا خودداری کنید.

شما می توانید میزان رنگ دهی (یعنی اینکه چه تاثیری بر رنگ موهایتان دارد) این ماسک ها را با استفاده از تست تار مو تعیین کنید. برای این کار مقداری از تار موهایتان را که معمولا روی شانه یا برس باقی می ماند را برداشته و مقداری از ماسک را به آن اضافه کنید و بعد تاثیر آن را بر روی رنگ موهایتان مشاهده کنید. بدیهی است هرچه حنا زمان بیشتری بر روی موها بماند، موها رنگ بیشتری به خود خواهند گرفت.

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

اگر موهایتان را با رنگ های شیمیایی رنگ کرده اید و موهایتان هنوز رنگ دارد از حنا استفاده نکنید. شما می توانید حنا را برای درمان موهای آسیب دیده بعد از رنگ کردن با رنگ های شیمیایی به کار ببرید، اما بایستی ۶۰-۴۵ روز صبر کنید تا موهایتان چند سانتی متری رشد کنند، زیرا حنا بر روی ریشه موهایی که هنوز رنگ دارند نچسبیده و تاثیری ندارد.

میزان استفاده از حنا و آب به میزان بلندی موهایتان بستگی دارد، بطور کلی غلظت این ماسک ها بایستی همانند ماست باشد.

سعی کنید با استفاده از یک پنبه کمی روغن زیتون را دور خط رویشی موها در پیشانی و پشت گوش بمالید تا پوستتان رنگ نگیرد.

ماسک حنا و شنبلیله برای درمان شوره سر

روش های بسیار خوبی برای مقابله با شوره سر با استفاده از حنا وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از تخم شنبلیله و لیمو ترش به همراه حنا می باشد.

یک فنجان تخم شنبلیله
۲ فنجان کشک
یک فنجان پودر حنا
یک عدد لیمو ترش

یک شب قبل تخم شنبلیله را داخل کشک ریخته و بگذارید تا صبح خیس بخورد.روز بعد مخلوط را در داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی له کنید و پودر حنا را به آن اضافه کنید و در آخر آب لیمو ترش را به آن بیفزایید و ماسک را بطور کامل به پوست سر بمالید.

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

موهایتان را بعد از ۴۵ دقیقه بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. شما به آرامی می توانید کاهش شوره ها مشاهده کنید. موهایتان را تنها با آب سرد شستشو دهید و بعد از استفاده از این ماسک موهایتان را شامپو نزنید. روز بعد از استفاده این ماسک موهایتان را با شامپو بشویید و سعی کنید از شامپویی ملایم استفاده کنید.

ماسک حنا، شنبلیله و انگور فرنگی هندی برای درمان ریزش مو

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. با استفاده از این ماسک می توانید ریزش مو ی خود را بطور کامل متوقف سازید.

یک فنجان پودر انگور فرنگی هندی
۳ قاشق غذاخوری پودر حنا
۲ قاشق غذاخوری پودر تخم شنبلیله
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک عدد لیمو ترش

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

یک ساعت قبل از استفاده این ماسک بایستی آن را تهیه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و بطور کامل روی پوست سر و موها بمالید و بگذارید تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موها را شستشو دهید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. در ۶ هفته شما تغییری اساسی و موثر را در ریزش موهایتان مشاهده خواهید کرد.
ماسک حنا و چای سبز برای رنگ کردن و نرم کردن موها

در ادامه این مقاله با نحوه استفاده از حنا و چای سبز برای رنگ کردن و نرم کردن موها بیشتر آشنا خواهیم شد. این ماسک مو می تواند برای رنگ کردن موها نیز مورد استفاده قرار گیرد و همزمان با آن دارای اثر نرم کنندگی باشد. برای رنگ گرفتن کامل موها بایستی این ماسک را به مدت چندین ساعت بگذارید تا روی موهایتان باقی بماند.

پودر حنا
چند قطره آب لیمو ترش تازه
دمنوش چای سبز
یک عدد تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری ماست
۲ قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

اگر می خواهید این ماسک را برای حالت دهی یا نرم کردن موها به کار ببرید بهتر است حنا را با مقداری آب در شب قبل بخیسانید و بگذارید تا صبح بماند. اگر می خواهید این ماسک را برای رنگ کردن موها استفاده کنید، بهتر است که حنا را به جای آب داخل دمنوش چای سبز صاف شده یا چای سیاه بخیسانید و بگذارید تا صبح بماند.

در صبح روز بعد چند قطره لیمو ترش تازه را به آن افزوده و مخلوط حاصل را بر روی موها و کف سر بمالید. افزودن لیمو ترش باعث درخشان و براق شدن موهایتان می گردد. شما می توانید یک عدد تخم مرغ را برای حالت دهی بیشتر موها به این ماسک اضافه کنید. اگر بوی تخم مرغ شما را اذیت می کند می توانید ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن اسطوخودوس به این ماسک بیفزایید.

می توانید با استفاده از یک برس مخصوص رنگ این ماسک را روی کل موهایتان بمالید. اگر می خواهید رنگ موهایتان پر رنگ و قوی شود بگذارید تا این ماسک یک ساعت روی موهایتان بماند. این ماسک باعث افزایش حجم موها شده و رشد موها را تسریع می کند درحالیکه باعث نرم شدن موها نیز می گردد.
ماسک موی حنا برای درمان شوره سر و خارش پوست سر

اگر می خواهید از شر مشکلات مربوط به پوست کف سر نظیر خارش پوست سر، شوره سر یا خشک بودن پوست سر خلاص شوید حتما این ماسک مو را استفاده کنید. اگر شما بطور مرتب از حنا استفاده می کنید مطمئن باشید که حنا شوره سرتان را بطور کامل از بین برده و اجازه برگشت دوباره آن را نمی دهد.

نصف فنجان تخم شنبلیله
پودر حنا به مقدار لازم
روغن خردل به مقدار لازم

نصف فنجان تخم شنبلیله را در مقداری آب بخیسانید و بگذارید شب تا صبح بماند، سپس در صبح روز بعد آن را از آب خارج کرده و له کنید تا بصورت خمیر درآید. سپس مقدار مناسبی پودر حنا و روغن خردل را به این خمیر بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیری قابل پخش حاصل شود. خمیر حاصله را روی کف سر بطور کامل بمالید و بگذارید

۴۰-۳۰ دقیقه بماند. موهایتان را شستشو داده و طبق روال معمول به آن شامپو یا نرم کننده بزنید.

این ماسک را حداقل هر ۱۵ روز یک بار استفاده کنید تا پوست سر و موهایی سالم داشته باشید. برای گرفتن نتیجه سریع تر بهتر است این ماسک را هفته ای یک بار و به مدت ۴ هفته استفاده کنید.

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

ماسک حنا و تخم مرغ برای درمان شوره سر

این ماسک مو به شما کمک خواهد کرد که شوره سر را کنترل کنید. با استفاده از این ماسک در عرض چند هفته نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت.

۳ قاشق غذاخوری پودر حنا
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
مقدار زیادی آب

روغن زیتون را به پودر حنا اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را به آن افزوده و سپس مقدار زیادی آب را به آرامی به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید (توجه داشته باشید که هیچ حبابی در این مخلوط ایجاد نشود). حال با استفاده از یک برس مخصوص رنگ این ماسک را به ریشه موها بمالید و بگذارید به مدت ۵۰-۴۰ دقیقه روی موها باقی بماند.

سپس با آب موها را شستشو داده و بعد از آن با یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید. این ماسک مو را هر هفته استفاده کنید و خواهید دید که در عرض ۴ هفته اثری از شوره سر باقی نخواهد ماند.

با استفاده حنا ماسک موی مخصوص خود را تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *