وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید

وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید

وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید

 

۱) تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین هستند که دو ماده مغذی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند.

خوردن پروتئین کافی برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند.وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش ریزش مو شده است .

بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل مکمل های بیوتین اغلب برای رشد مو عرضه می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بیشتر بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افراد مبتلا به کمبود بیوتین کمک کند .

با این حال، احتمال کمبود بیوتین، اگر شما یک رژیم متعادل مصرف کنید، کم است. شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد افراد سالم از مصرف بیوتین بیشتر سود می برند.

وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید

 

تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم و دیگر مواد مغذی موی سالم هستند. این باعث می شود آنها یکی از بهترین غذاها برای سلامتی مو مطلوب باشد .

تخم مرغ ها منبع خوبی برای پروتئین و بیوتین هستند که برای سلامتی و رشد موتغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  بسیار مهم هستند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد.

۲) توت ها

توت ها دارای ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند.

این شامل ویتامین C است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد کمک کنند. این مولکول ها به طور طبیعی در بدن و محیط وجود دارد.

به عنوان مثال، ۱ فنجان (۱۴۴ گرم) توت فرنگی ۱۴۱ درصد از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند .

همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند. کلاژن پروتئینی است که به تقویت مو کمک می کند تا از شکننده شدن و شکستن آن جلوگیری شود.

علاوه بر این، ویتامین C به بدن کمک می کند که آهن را از رژیم غذایی جذب کند. وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید سطوح پایین آهن ممکن است باعث کم خونی شود که با ریزش مو مرتبط است .

توت ها دارای ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند. به عنوان مثال، توت فرنگی غنی از ویتامین C است که به تولید کلاژن و جذب آهن کمک می کند که دو عامل می تواند رشد مو را افزایش دهد.

۳) اسفناج

اسفناج گیاه سبز سالمی است که دارای مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن و ویتامین A و C است که می تواند رشد مو را افزایش دهد .

ویتامین A به غدد پوست در تولید صمغ کمک می کند. این ماده چرب باعث مرطوب شدن پوست تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد می شود تا موها سالم بمانند.

یک فنجان (۳۰ گرم) اسفناج تا ۵۴ درصد از نیازهای روزانه ویتامین A خود را فراهم می کند ..

اسفناج همچنین یک منبع گیاهی مبتنی بر آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن کمک می کند تا گلبول های قرمز اکسیژن را به سراسر بدن به عنوان متابولیسم سوخت و کمک به رشد و ترمیم منتقل کنند .

علاوه بر این، کمبود آهن با ریزش مو مرتبط است .

اسفناج دارابفولات، آهن و ویتامین A و C است که می تواند باعث رشد مو شود.تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  کمبود این مواد مغذی ممکن است منجر به ریزش مو شود.

۴) چربی ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، شاه ماهی و ماهی خال مخالی مواد مغذی دارند که ممکن است باعث رشد مو شود.

آنها منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

مطالعه در ۱۲۰ زن نشان داد که مصرف مکمل حاوی اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ و همچنین آنتی اکسیدان ها باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش تراکم مو می شود.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف مکمل روغن ماهی باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش رشد مو در زنان می شود.

با این حال، تنها تعداد انگشت شماری از مطالعات در مورد اسیدهای چرب امگا ۳ و رشد مو وجود دارد. قبل از اینکه کارشناسان بهداشتی بتوانند هر گونه توصیه ای را ارائه دهند، مطالعات بیشتری لازم است.

ماهی چربی همچنین یک منبع عالی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B، تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد مواد مغذی است که ممکن است به ارتقاء موهای قوی و سالم کمک کند .

ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا و شاه ماهی ، منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستندوقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  که با رشد مو و چگالی بهبود یافته است. با این حال، تنها چند مطالعه در این زمینه وجود دارد، بنابراین مطالعه بیشتر مورد نیاز است.

۵) سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتا کاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند که با سلامت موی مو مرتبط است.

یک سیب زمینی شیرین (حدود ۱۱۴ گرم) حاوی بتا کاروتن به اندازه کافی برای تهیه بیش از چهار برابر نیازهای روزانه ویتامین A شما ( ۱۸ سال ) است.

سیب زمینی شیرین دارای ویتامین A است که به تولید صمع روی پوست کمک می کند. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز دارد که می تواند سرعت رشد مو را افزایش دهد.

۶) آووکادو

آووکادو خوشمزه، مغذی و منبع خوبی از چربی های سالم است.

آنها همچنین منبع عالی ویتامین E هستند که ممکن است باعث رشد مو شود.  تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد حدود ۲۰۰ گرم آووکادرو ۲۱ درصد از نیازهای روزانه ویتامین E شما را تامین می کند.

مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با نابودی رادیکال های آزاد، به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند.

در یک مطالعه، افرادی که دارای ریزش مو بودند، پس از مصرف یک مکمل ویتامین E به مدت هشت ماه، رشد مو ۳۴٫۵ درصد بیشتر بود .

علاوه بر این، آوکادو  یک منبع عالی اسید چرب ضروری است. این چربی ها نمی توانند تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد توسط بدن تولید شوند، بلکه ساختارهای ضروری سلول های شما هستند.وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  کمبود اسید چرب ضروری با ریزش مو مرتبط است.

آووکادو غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان است که می تواند رشد مو را افزایش دهد. علاوه بر این، آنها یک منبع عالی اسید چرب ضروری هستند که به نظر می رسد برای رشد مو بسیار مهم است.

۷) آجیل

آجیل خوشمزه، مناسب و حاوی انواع مواد مغذی است که می تواند رشد مو را افزایش دهد.

به عنوان مثال، یک اونس (۲۸ گرم) از بادام، ۳۷ درصد از نیازهای روزانه ویتامین E خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

علاوه بر این، آنها همچنین انواع مختلفی از ویتامین های B، روی و اسید های چرب ضروری را ارائه می دهند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد.

آجیل علاوه بر رشد مو، از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنیدمنجر به طیف گسترده ای از مزایای سلامتی دیگر نیز می شود.

آجیل با مواد مغذی مثل ویتامین E، ویتامین های B، روی و اسید های چرب ضروری بسته بندی می شوند که هر کدام می توانند رشد مو را افزایش دهند و با بسیاری از مزایای سلامت دیگر ارتباط برقرار کنند.

۸) دانه ها

دانه ها مقدار زیادی مواد مغذی را با مقدار کمی کالری عرضه می کنند. تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو داردر بسیاری از این مواد مغذی نیز ممکن است باعث رشد مو شود. این مواد مغذی شامل ویتامین E، روی و سلنیوم است.

یک اونس (۲۸ گرم) از دانه های آفتابگردان تقریبا ۵۰ درصد وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید از نیازهای روزانه ویتامین E خود را با انواع مختلف ویتامین های مورد نیزا موی سالم فراهم می کند.

علاوه بر این، دانه های معین مانند دانه های کتان و دانه های چیا نیز اسیدهای چرب امگا ۳ را ارائه می دهند .

۱ اونس (۲۸ گرم) از دانه های روغنی، ۶۳۸۸ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ را فراهم می کند.

برای به دست آوردن وسیع ترین انواع مواد مغذی، تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو داردر بهترین راه استفاده از مخلوط دانه ها است.

مانند آجیل، دانه های غنی از ویتامین E و سایر مواد مغذی هستند وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که ممکن است تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد باعث رشد مو شوند. برخی از دانه ها همچنین حاوی امگا ۳ هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

۹) فلفل شیرین

فلفل شیرین یک منبع عالی از ویتامین C است که ممکن است به رشد مو کمک کند.

در واقع، یک فلفل زرد تقریبا ۵/۵ برابر ویتامین C را به عنوان نارنجی فراهم می کند.

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند که می تواند رشته های مو را تقویت کند.تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  این آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رشته های مو را در برابر استرس اکسیداتی محافظت کند.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد از سیستم دفاع آنتی اکسیدانی بدن جلوگیری می کنند و این با ریزش مو مرتبط است.

علاوه بر این، فلفل شیرین نیز یک منبع عالی از ویتامین A است.

این ویتامین می تواند در افزایش رشد مو در هنگام تحریک تولید سبوم کمک کند وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که باعث حفظ سلامتی مو می شود.

فلفل های شیرین یک منبع غنی از ویتامین A و C هستند که دو ماده مغذی هستند تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد که باعث می شود موها سالم بمانند و به رشد مو کمک کنند.

۱۰) صدف

صدف ها یکی از بهترین منابع غذایی روی هستند .

روی یک ماده معدنی است که به حمایت از رشد مو و چرخه تعمیر کمک می کند .

کمبود روی در رژیم غذایی ممکن است باعث تلوموژن فلووویوم شود، یک شکل رایج اما قابل برگشت تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد از ریزش مو ناشی از کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی .

مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل روی می تواند اثرات ریزش مو ناشی از کمبود روی را کاهش دهد

با این حال، مصرف روی بیش از حد می تواند باعث ریزش مو شود. وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید به همین دلیل گرفتن روی از غذاها مانند صدف ها ممکن است بهتر از خوردن مکمل ها باشد، زیرا غذاهای حاوی روی در دوزهای کوچک اما سالم هستند .

صدف ها یکی از بهترین منابع روی در رژیم غذایی هستند. این مواد معدنی کمک می کندتغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  تا رشد مو و چرخه تعمیر را پشتیبانی کند.
۱۱) میگو

میگو غذای محبوبی است که غنی از بسیاری از مواد مغذی است که می توانند رشد مو را افزایش دهند.

میگو یک منبع عالی پروتئین، ویتامین B، روی، آهن و ویتامین D است. ۳٫۵ اونس (۱۰۰ گرم) میگو ۳۸ درصد نیازهای روزانه ویتامین D شما را تامین می کند .

برعکس، مطالعات کمبود ویتامین D3 را به ریزش مو مرتبط می دانند .

با وجود داشتن چربی بسیار کم، میگو  مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز فراهم می کند. تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد رژیم های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ با افزایش رشد مو مرتبط هستند.

میگو یک منبع عالی از پروتئین، ویتامین B، روی، آهن و ویتامین D است وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که ممکن است به رشد مو کمک کند.آنها همچنین مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا ۳ را فراهم می کنند.

۱۲) لوبیا

لوبیا منبع خوبی از پروتئین گیاهی است که برای رشد مو ضروری است.

لوبیا ، منبع خوبی از روی است که به رشد مو و چرخه تعمیر کمک می کند. تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  ۳٫۵ اونس (۱۰۰ گرم) لوبیا سیاه، ۷٪ نیاز روزانه روی شما را تامین می کند.

آنها همچنین بسیاری از مواد مغذی دیگر شامل آهن، بیوتین و فولات را فراهم می کنند .

لوبیا یک منبع عالی از پروتئین، آهن، روی و بیوتین است که برای سلامتی مو ضروری هستند.وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  با هم، آنها ممکن است به رشد مو کمک کند.

۱۳) سویا

مطالعات نشان داده است که ترکیبات سویا ممکن است باعث رشد مو شود. وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید یکی از این ترکیبات اسپرمیدین است که در سویا فراوان است .

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که اسپرمیدین باعث رشد موی انسان می شود.

با این حال، تحقیق در مورد اسپرمیدین و رشد مو کاملا جدید است، بنابراین قبل از اینکه کارشناسان بهداشتی بتوانند توصیه هایی در مورد مصرف اسپرمیدین داشته باشند، مطالعات بیشتری لازم است.

سویا یکی از بهترین منابع اسپرمیدین است، ترکیباتی که فاز فعال رشد مو را طولانی تر می کند.

۱۴) گوشت

گوشت یک رژیم غذایی معمولی است و غنی از مواد مغذی است وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که ممکن است تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  به رشد مو کمک کند.

۳٫۵ اونس (۱۰۰ گرم) از استیک فلفل پخته شده حاوی ۲۹ گرم پروتئین است.

به ویژه گوشت قرمز سرشار از یک نوع آهن است که به راحتی جذب می شود. وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد این ماده معدنی به سلولهای قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به تمام سلول های بدن منتقل کند، از جمله فولیکول های مو.

کمبود پروتئین و آهن با ریزش مو مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *